Ἔχει
εἰκόνα καί μορφή ἡ ψυχή, πού ὁμοιάζει
μέ Ἄγγελον. Ὅπως οἱ Ἄγγελοι ἔχουν
εἰκόνα καί μορφήν καί ὅπως ὁ σωματικός
ἄνθρωπος ἔχει εἰκόνα, ἔτσι καί ὁ
ἐσωτερικός ἄνθρωπος ἔχει εἰκόνα
ὅμοια μέ Ἄγγελον καί μορφήν ὅμοια μέ
τόν σωματικό ἄνθρωπον.
Ὅπως
ἀκριβῶς τά μέλη τοῦ σώματος ἐνῶ εἶναι
πολλά, ὀνομάζονται ὅλα μαζί ἄνθρωπος,
ἔτσι καί τά μέλη τῆς ψυχῆς, ἐνῶ εἶναι
πολλά (ὁ νοῦς, ἡ συνείδηση, τό θέλημα,
οἱ λογισμοί πού κατηγοροῦν καί
ἀπολογοῦνται), ὅμως αὐτά ὅλα εἶναι
συγκεντρωμένα σ᾿ ἕναν λογισμόν.
Εἶναι
μέλη τῆς ψυχῆς, ὅμως ἡ ψυχή εἶναι
μία, ὁ ἐσωτερικός ἄνθρωπος. Καί ὅπως
τά σωματικά μάτια μποροῦν καί βλέπουν
ἀπό μακρυά τά ἀγκάθια καί τούς γκρεμούς
καί τούς λάκκους, ἔτσι καί ὁ νοῦς
βλέπει, διότι εἶναι πιό γρήγορος ἀπό
τά ἄλλα μέλη, τά πονηρά τεχνάσματα καί
τίς παγίδες τοῦ διαβόλου καί προφυλάσσει
τήν ψυχήν, ὡς ὀφθαλμός ὑπάρχων τῆς
ψυχῆς.
(
Ἐρωταποκρίσεις Ἁγίου Μακαρίου τοῦ
Αἰγυπτίου,
ὁμιλία
ἑβδόμη,
Φιλοκαλία
Νηπτικῶν, σελ. 151)
Ἀπό
τό
βιβλίο:
“Νεώτερα
θαύματα
τῆς
Παναγίας
στή
Βαρνάκοβα
καί
Ἱστορίες γιά τήν Αἰωνιότητα”
Ἐκδόσις
Ἱ.Μ. Παναγίας Βαρνάκοβας
Δορίδα
2007
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου