Τό
ήλιοτρόπιο είναι ένα φυτό, πού πολύ µοιάζει µέ τόν ήλιο στό σχήµα και
στήν µορφή. 'Από τήν ανατολή του εως τήν δύσητόν παρακολουθεί στό
ταξείδι του,στρέφοντας πρός αυτόν τά χρυσοκίτρινα πέταλά του. Τό βράδυ µαζεύεται στόν έαυτό του
και τό πρωί χαρούµενο τον χαιρετά. Δέν θέλει νά ανήκη σέ κανένα άλλον, παρά µόνο στόν ήλιο! Γι' αυτό τόν παρακολουθεί πιστά όχι µόνον όταν είναι όρατός και λαµπερός,
αλλά και όταν τά µαύρα σύννεφα τόν κρύβουν και δέν φαίνεται! Σάν νά διαθέτη µιά µυστική διαίσθησι, ξερει κατά που τραβά ο βασιλιάς αυτός του ουρανού ...
'Ως γνωστόν, η τραγωδία της πτώσεως του ανθρώπου οφείλεται στην αυτονόµησή του από τό θείο θέληµα.
Καί η παρουσία της πτώσεως στήν ανθρώπινη ύπαρξη, καθίσταται ένεργός εξ αίτίας του «ιδίου» θελήµατος του ανθρώπου πού αποτελεί «τό αίτιον της απωλείας του» (Αγ. Μακάριος).
Η αντιθετική
καί επαναστατική στάσις του ανθρωπίνου θελήµατος έναντι του θείου,
αποτελεί σύµφωνα µέ την Αγ. Γραφή και τους θεοφόρους Πατέρας, την ουσία
της αµαρτίας. Χαρακτηρίζεται δε ως «χάλκινον τείχος αναµέσον ανθρώπου
καί
Θεού και πέτρα αντιδέρουσα». (Αββας Ποιµήν). Πέτρα πού τήν πετούµε
εναντίον του Θεού, αλλά πού πέφτει τελικά επάνω στό κεφάλι µας.
Κατά
τούς Πατέρας ό ανθρωπος «κάνοντας τό θέληµά του», δέν εχει βοηθό τόν Θεό καί αποµένει η καρδιά του αδύνατη και πικραµένη στό κάθετι πού
επιχειρεί
Καί καθώς λέγει ο σοφός Σολοµών:
«έστιν όδός, ή δοκεί παρά άνθρωποις όρθή είναι, τά δέ τελευταία αύτής έρχεται εις πυθµένα άδου» (Παροιµ. 14,12). Η οδός του ιδίου θελήματος, μπορεί νά μας φαίνεται «ορθή» «πλατεία και ευρύχωρος»,
δέν παύει όμως νά είναι οδός «απάγουσα είς τήν άπώλειαν» (Ματθ. 7,13).
Τό μέγα αυτό λάθος του ανθρώπου ήλθε άκριβως νά επανορθωση ο Κύριος Ιησούς Χριστός, ο νέος Άδάμ, διά της
ένανθρωπήσεώς Του. Μέ τήν υπακοή Του στόν ουράνιο Πατέρα καί τήν πλήρη υποταγή του ανθρωπίνου θελήματός Του
στό θειο -μή τό θέλημά μου γινέσθω αλλά τό σόν»- επέτυχε τήν απόλυτη επανασύνδεση των δύο θελήσεων (θείας καί άνθρωπίνης) καί τήν άσύγχυτη έναρμόνησι καί συνεργασία τους.Έτσι, άνετα μπορεί τό ανθρώπινο θέλημα να άκολουθή, σάν τό ηλιοτρόπιο, τό θειο θέλημα, τό οποίον ο Παύλος χαρακτηρίζει «αγαθόν καί ευάρεστον καί τέλειον» (Ρωμ. 12,2).
Κατά τήν γνώμη όμως του άγ. Νικοδήμου του Αγιορείτου «δεν φθάνει μόνον τό νά θέλω μεν εκείνα όπου θέλει ο Θεός, αλλά καί τό νά τά θέλω μεν καθώς καί όταν καί όπως καί διότι Εκείνος τά θέλει». Γι' αυτό χρειάζεται σύνεσις καί φωτισμός πολύς, ώστε ό πιστός νά κατορθώνη σέ
κάθε περίπτωση νά ανιχνεύη αυτό τό ευάρεστο θειο θέλημα, σύμφωνα καί μέ τήν προτροπή του Απ. Παύλου: «διά τούτο μή γίνεσθε άφρονες, αλλά συνιέντες τί τό θέλημα του Κυρίου» (ΈΦεσ. 5,17). Πράγματι η αναζήτησις του θελήματος του Θεού «είναι τό σπουδαιότερο έργο της ζωής μας γιατί όταν όδεύουμε τήν όδό του θελήματος του Θεού, μετέχουμε στήν αιώνια θεία ζωή» (Άγ. Σιλουανός Άγιορείτης).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου